26 Ağustos 2011

Lokum Mantı Evi, Bozburun

Bozburun ile ilgili yazılarımı daha sonra yazacağım ama boğazına düşkün biri olarak Tayland yazı serime bir es vererek, Lokum Mantı Evi'nden bahsetmek istiyorum. Bu satırları yazarken halen Bozburun'da olduğumdan ilk kez güncel bir yazı yazma imkanı da bulmuş oluyorum.

Marmaris'e yaklaşık 40 km. mesafedeki cennet tatil beldesi Bozburun'da zeytinyağlı yemek isterse canımız veya mantı yemek, Lokum Mantı Evi'ne gitmek en doğrusu olacaktır.
Bir defa mantıları günlük yapıyorlar. Bizzat gördüm, hamurundan içine kadar her şeyi restaurantı işleten ablalar yapıyorlar elbirliği ile. O nedenle hazır mantı gibi değil de anne mantısı gibi bir lezzet karşılıyor bizi.
Sonra ben ve eşim özellikle bamyalarını çok beğendik. Zeytinyağlı, ekşisi yerinde lezzetliydi bamyaları.

Ayrıca Arnavut ciğeri, köfte, yoğurtlu karışık kızartma, çorba çeşitleri, pilav ve diğer zeytinyağlılar da servis ediliyor işletmede. Karışık kızartmayı da yedim. Kızartma için beklediğimden daha hafifti.
Buz gibi bir içeceğe ihtiyaç duyduğumuzda sıcak yaz havalarında, Bozburun'da, yine Lokum Mantı Evi'ne gitmek doğru bir seçim olacaktır. Böylece kendimizi asitli, yapay içeceklerle serinletmek yerine el yapımı buz gibi zencefilli limonata bu işi rahatlıkla görecektir.

Ya da yemeğimizi yedikten sonra dondurmalı irmik helvası da tercih edilebilir.

Ben zeytinyağlı olarak ayrıca portakallı enginar da denedim. Ege damak tadını aynen yansıtıyordu. Lakin portakalın şekerli tadı kısmen kendini hissettiriyordu. Bu yemeğin de özelliği bu zaten. Zeytinyağlıları sadece tuzlu tatlarla özdeşleştirenler için bir uyarımız olsun.
Bu arada belirtmeliyim ki; her şey el emeği göz nuru ama belki de rekabetin gereği, fiyatlar fazlasıyla makul.

Bozburun meydanında oldukça merkezi bir konumda olan Lokum Mantı Evi ayrıca oldukça şirin bir şekilde de dekore edilmiş. Bu güzelliği çalışanların güler yüzlülüğü ile birleşince, oradan mutlu ayrılırken kendimce küçük bir jest yapayım onlara da hemen bu güzellikleri satırlara dökeyim istedim.



Bozburun'da tatil yaparken mutsuz olmak çok zor, mutlu olmak ise küçük şeylerle mümkün. İşte o küçük şeylerden biri de Lokum Mantı Evi'nde lezzetli dakikalar geçirmek.

Telefonu: 0 252 456 22 88

Hiç yorum yok: