18 Ekim 2012

Büyükdere Balıkçısı

Daha önce Kireçburnu-Büyükdere yazımda da değinmiştim Büyükdere Balıkçısı'na. Denetim için tekrar geldiğimde balık sezonunun da açılmış olduğunu dikkate alarak tekrar gittim. Bu kez palamut yedim.
 

Normalde palamutu pek sevmem ama doğru pişirildiğinde çok lezzetli olabiliyor. O tadı sadece bir kez Amasra'da almıştım, yeniden alamam diyordum ama şansımı denedim ve gerçekten beğendim. Fileto ızgarasını yedim, iyi pişmişti, ne kurumuştu balık ne çiğ kalmıştı, eti suluydu ve lezzetliydi. Lokantanın çalışanı palamuta alternatif olarak sarıkanat önerdi ama palamutun tam sezonu olduğunu, en fazla bir 15 gün daha palamut yiyebileceğimi, sonra sezonunun biteceğini, balığın yeterince yağlandığını, sarıkanatı ise daha uzunca bir süre yiyebileceğimi söyledi. Ben de itibar ettim ve iyi etmişim diyorum kendime. Balıktan önce bir de balık çorbası içtim. Malzeme açısından boldu ama tadını pek beğenmedim. Çok derinden fazla pişmiş hissi veriyordu, sıcak tutmak için uzun süre ocakta bekletilmiş gibi.
 
Çorba, su ve balığa toplamda 15 TL ödedim. Daha önce gittiğimde de çok cazipti fiyatları. Tavsiye ederim beklentileri yükseltmeden, doğru balık seçimleri yapılması koşuluyla.

Hiç yorum yok: